כשכל תהליך של בניית אתר הופך לקל יותר ויותר, אין כל סיבה שלא לעשות את הצעד הזה. אחד הפופולאריים היום בתחום הוא אתר תדמיתי, כזה שמיועד לקידום העסק ומשווק אותו בצורה נכונה לגולשים.
תכונות אתר אינטרנט תדמיתי
אפשר להגדיר אתרי אינטרנט תדמיתיים כמיני-אתרים מבחינה מסוימת, משום שמדובר באתרים קטנים, הכוללים בין עשרה ל-15 דפי אינטרנט ולא יותר. זאת מסיבה פשוטה מאוד: האתר בא אך ורק להציג את מה שיש לבעל העסק להציע ולהביא את הגולש ליצור קשר איתו. זהו לא אתר תוכן שמיועד לעדכן את הגולשים במידע ולכן הנפח שלו קטן יחסית.
בניית אתר תדמיתי חייב להיעשות בצמוד לבעליו
נכון, ישנן חברות שתפקידן הוא בניית אתרים ואתה, בתור בעל העסק, לא צריך להתעסק בעניין הזה. אבל, בניית אתר תדמיתי דורשת ממך ללוות את התהליך מתחילתו ועד סופו, משום שלתוכן יש כאן תפקיד מכריע: בעל העסק הוא זה שנותן את הכיוון לאתר, מעצב את הזהות שלו ומחליט איזה מסר ירצה להעביר באמצעותו.
דברים שחשוב לכלול במהלך בניית אתר תדמיתי
ישנם מספר עניינים שחשוב להקפיד עליהם בעת בניית אתרים תדמיתיים:
• חזות האתר: לוגו מושך, סלוגן קליט ועיצוב נעים לעין הופכים כל אתר למזמין
• התוכן: טקסטים ללא שגיאות כתיב או הקלדה, נקיים ובשפה ברורה
• תיק עבודות ולקוחות החברה: מה עשית עד היום ולמי הענקת שירות
• תמונות, סרטי וידיאו וכדומה יהפכו את הגלישה באתר לנעימה ומהנה
• הקפדה על חוקי קידום אתרים: כדי להגיע גבוה בסולם החיפוש של המנועים השונים
אתר תדמיתי צריך לעודד את הגולש לפעול
כלומר, לגרום לו ליצור איתך קשר או לקנות דרך האתר את המוצר שלך (אם זה אפשרי). ואיך זה נעשה? ראשית, בניית אתר תדמיתי חייבת לכלול אופציה ליצירת קשר במקום נוח ובולט מאוד, רצוי אפילו בכל דף באתר. שנית, הקפידו בכמה שיותר דפים להזמין את הגולשים לפנות אליכם, לשאול שאלות ולהשתמש באופציות שקיימות לרשותם באתר.
בניית אתר צריכה לכלול גם 'הפתעות' שיועילו לך
גם כאן, כמו בכל שלב של בניית אתרים תדמיתיים, לבעל העסק יש תפקיד חשוב. עליו לחשוב יחד עם החברה הבונה את האתר, מה יכול לסייע לו כדי למשוך גולשים וכיצד אפשר לעדכן אותם בקלות.
אחת האופציות היא כמובן להפנות אותם אל הפרופיל שלכם ברשת החברתית, מה שיבטיח עדכון לכל גולש. חישבו גם על אפשרויות כמו פרסום מפת ההגעה לעסק (אם זה רלוונטי כמובן, לא בכל מחיר), תמונות ופרטים על עובדי החברה וכדומה. בתהליך של בניית אתר תדמיתי, יש לחשוב לעומק גם בתחום הזה.
...ואל תשכחו לעדכן את האתר מידי פעם
עברתם כבר את שלב בניית האתר ויש לכם צעצוע חדש, שיכול להיות מועיל מאוד אם תשתמשו בו נכון. אחד התפקידים המכריעים הוא של תהליך עדכון האתר: מהלך כזה ייתן לגולשים מידע עדכני, יראה להם שאינכם מזניחים את האתר וגם יהפוך את האתר לאיכותי בעייני מנועי החיפוש. לכן, תהליך של בניית אתר הוא לא הסוף, אלא רק תחילתו של מסע מעניין ומפתיע. שיהיה בהצלחה!
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.